SK Mangkok ditawarkan Sekolah Kluster????

Hari ini, SK Mangkok dilawati oleh En.Rosmadi dr PPD Setiu. Kedatangan beliau, adalah untuk membuat lawatan dan juga menyerahkan borang permohonan bagi ke Sekolah Kluster. Amat mengejutkan kepada Warga SK Mangkok untuk menerima tawaran ini.

Sekolah Kluster ialah sekolah yang bertaraf tinggi antara sekolah-sekolah lain di Malaysia. Sehingga kini, beberapa buah sekolah telahpun diisytiharkan sebagai sekolah kluster sejak 30 Mac 2007. Sekolah Kluster ialah satu jenama yang diberi kepada sekolah yang dikenal pasti cemerlang dalam klusternya daripada aspek pengurusan sekolah dan kemenjadian murid. Pewujudan sekolah kluster bertujuan melonjakkan kecemerlangan sekolah dalam sistem pendidikan Malaysia dan membangun sekolah yang boleh dicontohi oleh sekolah dalam kluster yang sama dan sekolah lain di luar klusternya.

Bagi Warga SK Mangkok, ini adalah satu cabaran yang amat besar dan insyaAllah kami Warga SK Mangkok mampu untuk laksanakan tugasan ini, walaupun kami dari Sekolah Kurang Murid (SKM). Malaysia BOLEH !!! SK Mangkok juga BOLEH !!!!!!

1 comment: